Azi 24-04-2024       Anunt – Evaluare finala – Manager Casa Culturii „Ion Creanga” Targu-Neamt     Dispozitie privind convocarea Consiliului Local al orașului Târgu-Neamţ în ședinţă ordinară, pentru ziua de 25.04.2024, ora 14:00, desfasurata în sala de ședinţe a Consiliului local al orașului Târgu-Neamţ     In atentia candidatilor la alegerile din anul 2024     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT4     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT3     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT2

Compartiment control comercial si avizare mediu

Camera nr.30
Persoane insp. Zugravu Valentin , insp. Lupes Maria,
insp. Cosma Cristina
Date de contact Telefon: 0233 790 245, int. 130
E-mail: [email protected]

Atributiile compartimentului:

  • Verifica legalitatea comertului prin efectuarea unui control permanent pe teritoriul orasului Tg.Neamt, asigurand aplicarea dispozitiilor legale din actele normative care reglementeaza acest domeniu pentru desfasurarea ordonata si civilizata a comertului si prestarilor de servicii si anume: comertul cu amanuntul desfasurat in magazine indiferent de profilul acestora, precum si cel desfasurat in piete agroalimentare, comertul stradal in chioscuri si tonete, cat si cel ambulant, comertul cu ridicata din depozitele specializate, unitatile de alimentatie publica, internet-café, activitatile prestate de persoane la domiciliul propriu in mod independent, prestari servicii in service-uri auto, vulcanizari, croitorii, servicii funerare, ateliere de reparatii diverse etc., in limitele competentei acordate de lege;
  • Verifica si solutioneaza sesizarile si plangerile cetatenilor, interpelarilor consilierilor si intocmeste raspunsuri in conditiile legii;
  • Intocmeste programe de control si organizeaza actiuni de verificare pentru buna desfasurare a activitatilor de comert;
  • Intocmeste rapoarte de control si note de constatare si aplica prevederile legii in cazuri de abatere de la legislatia in vigoare, aducand la cunostinta conducerii neregulile constatate, precum si cazurile de contraventie care ii depasesc competenta;
  • Aplica prevederile legii – prin constatarea si intocmirea de procese verbale de contraventie – in cazurile de incalcare a legislatiei comerciale, inspectorii fiind raspunzatori de modul de intocmire a proceselor verbale si urmarind finalizarea acestora;
  • Organizeaza si participa la actiuni de control impreuna cu Politia, Politia comunitara, Directia Sanitar Veterinara, Directia de Sanatate Publica, Registrul Auto Roman, Inspectoratul Teritorial de Munca, Oficiul pentru Protectia Consumatorului si alte organe abilitate de control in vederea desfasurarii civilizate a comertului in orasul Tg.Neamt;
  • Efectueaza la solicitarea conducerii executive actiuni de verificare impreuna cu alte servicii din cadrul Primariei;
  • Elibereaza autorizatii pentru desfasurarea activitatilor independente de catre persoane fizice;
  • Efectueaza modificari si completari ale autorizatiilor pentru desfasurarea de activitati independente de catre persoane fizice si asociatii familiale;
  • Intocmeste procedurile legale pentru anularea autorizatiilor pentru desfasurarea de activitati independente de catre persoane fizice si asociatii familiale;
  • Intocmeste si transmite raspunsurile la sesizarile a caror problematica tin de atributiile serviciului
  • Pune la dispozitia cetatenilor informatiile necesare intocmirii dosarului in vederea autorizarii, asa cum prevede legislatia in vigoare;
  • Probleme legate de respectarea legislatiei actuale in domeniul protectiei mediului
  • Supravegheaza aplicarea prevederilor din planurile de urbanism si amenajare a teritoriului, in acord cu planificarea de mediu;
  • Supravegheaza pe agentii economici din subordine pentru prevenirea eliminarii accidentale de poluanti sau depozitarii necontrolate de deseuri si dezvolta sisteme de colectare a deseurilor refolosibile;
  • Asigura servicii cu specialisti in ecologia urbana si protectia mediului si colaboreaza in acest scop cu autoritatile competente pentru protectia mediului;
  • Promoveaza o atitudine corespunzatoare a comunitatilor in legatura cu importanta protectiei mediului;
  • Asigura, prin serviciile publice si agentii economici responsabili, luarea masurilor de salubrizare stradala de intretinere si gospodarire a spatiilor verzi, a pietelor si a parcurilor publice;
  • Solutioneaza sesizarile si reclamatiile avand ca obiect probleme de protectia mediului si ecologie urbana;
  • Participa la actiuni de control si salubrizare cu alte compartimente si institutii;
  • Coopereaza cu celelalte compartimente ale primariei, pentru elaborarea strategiei de dezvoltare socio- urbana pe raza orasului, avand la baza principiul Dezvoltare Durabila;
  • Supravegheaza respectarea legislatiei in vigoare din domeniul protectiei mediului;
  • In cazul nerespectarii legislatiei in vigoare de catre persoane fizice si juridice Serviciul Protectia Mediului aplica sanctiuni contraventionale conform OG NR. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
  • Se documenteaza si realizeaza schimburi de experienta cu institutii similare sau de profil din tara si din strainatate,
  • Intretine relatii cu societatea civila, ONG-uri, fundatii si alte institutii,
  • Inventariaza, localizeaza si diminueaza sursele de poluare;
  • Monitorizeaza depozitele neamenajate de deseuri si ia masuri pentru sanctionare conform legii;
  • Verifica toti agentii economici indifferent de profilul activitatii lor, daca intrunesc normele sanitare si sanitar-veterinare de functionare.
  • Descurajeaza si combate comertul stradal neautorizat, in special comercializarea produselor de origine animale;
  • Monitorizarea pietelor in vederea desfasurarii unui comert conform cu legislatia sanitara si sanitar-veterinara in vigoare.
  • Interzice livrarea, preluarea sau punerea in vanzare a marfurilor cu termen de garantie expirat sau depreciate din punct de vedere calitativ si organoleptic, aplicand masurile contraventionale conforme cu normele legale de igiena si sanatate publica.
Acte necesare pentru autorizari:
I) pentru autorizare PF/AF:

  • documente de identitate ale persoanei fizice si ale asociahilor, membrii AF( BI/CI, certficate de nastere, casatorie);
  • documente de adeverire a dreptului de proprietate asupra domiciliului si asupra punctelor de lucru(dupa caz);
  • adeverinta medicala a celor implicati;
  • documente de atestare a calificarii solicitantilor, in legatura cu obiectul de activitate de autorizat;
  • dovada achitarii taxelor si impozitelor locale;
II) pentru autorizari ale punctelor de lucru ale agentilor economici:

  • Documentele care atesta intemeierea lor ca agenti economici( contracte de societate, statute ale societatilor comerciale aduse la cea mai recenta si reala forma;
  • dovada inregistrarii lor la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalele judetene;
  • dovada inregistrarii punctelor lor de lucru la ORC, de unde, in baza unei declaratii pe proprie raspundere in legatura cu conditiile de functionare prevazute in legislatia specifica autoritatilor specializate (PSI, Directii de sanatate publica, Politie sanitar-veterinara, inspectorate de mediu si protectia muncii), li se elibereaza un Certificat Constatator privind conformarea lor la legislatia ceruta pentru functionare; (n.b. acest Certificat Constatator inlocuieste, in legislatia de data recenta, Anexele la Cerificatele de inregistrare);
  • documentele doveditoare ale dreptului de proprietate asupra punctelor de lucru carora li se solicita autorizarea;
  • dovada achitarii taxelor si impozitelor locale;
  • unitatile cu activitate de alimentatie publica, sali de jocuri, sali de Internet, si unitatile al caror program de lucru depaseste ora 22,00 trebuie sa faca dovada posibilitilor de paza si monitorizare a unitatii in timpul programului de lucru;
Documente tipizate

  • cereri tip pentru: – rezervarea denumirii de firma( pt. autorizare AF/PF);
  • cerere pt. autorizare, inregistrare, modificare, completare a AF/PF;>
  • cerere de eliberare a cazierului fiscal;
  • cerere pentru autorizatie taxi;
  • cerere pentru autorizarea punctelor de lucru ale agentilor economici;
  • declaratie-tip pe propria raspundere privind indeplinirea conditiilor de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului, protectia muncii sI apararii impotriva incendiilor, precum sI reglementarile specifice consumatorului pentru activitatea desfasurata
  • declaratie-tip pentru unitatile de alimentatie publica, privind tipul sI capacitatea unitatii
Orice sugestie in legatura cu imbunatatirea relatiei noastre cu cetatenii deserviti este binevenita.
Pentru a nu se crea confuzii, sunt necesare precizarile:
-acest serviciu are atributii si sarcini care se refera la solicitarile, reclamatiile, sesizarile cetatenilor domiciliati in Tirgu Neamt, in limitele legislatiei specifice administratiei publice si ale actelor normative care fac trimitere expresa la organul administratiei publice locale cu atributii conexe cu atributiile celorlalte autoritati publice de autorizare si control.
Sari la conținut