Azi 19-04-2024       Dispozitie privind convocarea Consiliului Local al orașului Târgu-Neamţ în ședinţă ordinară, pentru ziua de 25.04.2024, ora 14:00, desfasurata în sala de ședinţe a Consiliului local al orașului Târgu-Neamţ     In atentia candidatilor la alegerile din anul 2024     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT4     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT3     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT2     Anunt privind scoaterea la licitatie publica deschisa in vederea inchirierii prin licitatie publica a pajistii OSOI – LOT1

Serviciul amenajarea teritoriului, urbanism, cadastru

Serviciul urbanism si amenajarea teritoriului
Compartiment unic avizare
Compartiment cadastru-registru agricol, administrare domeniu public si privat

Serviciul urbanism si amenajarea teritoriului
Camera nr.38
Persoane Sef serviciu ing. Rusu Ion
insp. Tataru Ioana
Date de contact Telefon: 0233 790 245, int. 127
E-mail: [email protected]
Atributiile compartimentului:

  • Gestioneaza Planul Urbanistic General (P.U.G.) al orasului Tirgu Neamt;
  • Initiaza si propune spre aprobarea Consiliului Local proiecte de hotarari la nivel de Planuri Urbanistice Zonale (P.U.Z) si Planuri Urbanistice de Detaliu (P.U.D.) ;
  • Elaboreaza si asigura prezentarea si promovarea documentatiilor urbanistice la nivel de Planurilor Urbanistice Zonale (P.U.Z) si Planuri Urbanistice de Detaliu (P.U.D) ;
  • Participa la rezolvarea reclamatiilor si a sesizarilor persoanelor fizice sau juridice referitoare la domeniul (obiectul ) de activitate ;
  • Asigura legatura cu serviciile ce au atributii in domeniul urbanismului ;
  • Emite in baza documentatiilor de urbanism, aprobate de organele competente, certificate de urbanism si autorizatii de construire, conform competentelor ;
  • Asigura pastrarea si conservarea in siguranta a copiilor dupa documentele si informatiile ce constituie sistemul de evidenta a copiilor dupa documentele si informatiile ce constituie sistemul de evidenta a datelor urbane pe teritoriul administrativ al orasului ;
  • Identifica posibilitati si avanseaza propuneri pentru dezvoltarea urbanistica a orasului ;
  • Urmareste realizarea lucrarilor de constructii autorizate,verifica in teren declaratia de incepere a lucrarilor, asigurand reprezentare la receptia finalizarii lucrarilor respective ;
  • Participa la sedintele Consiliului Local,la Comisia de Urbanism si asigura informatiile solicitate ;
  • Intocmeste si prezinta materiale, rapoarte referitoare la activitatea serviciului ;
  • Colaboreaza cu toate compartimentele din cadrul institutiei, implicate in activitatea de urbanism ;
  • Emite in baza Legii 453/2001 si a Regulamentului de Publicitate nr.107/2001 certificate de urbanism, autorizatii de construire , avize (panouri publicitare mobile-pliante, bannere,panouri montate pe vehicule special montate, grafica cu autocolante pe geam-vitrine peste 1 mp), pentru firme si reclame publicitare pe raza sectorului 4 ;
  • Executa in permanenta controale privind respectarea disciplinei in constructii ;
  • Controleaza respectarea normelor privind autorizarea constructiilor; Rezolva si raspunde in scris la sesizarile si audientele cetatenilor referitoare la semnalarea cazurilor de abatere privind disciplina in constructii;
  • Actioneaza pentru prevenirea cazurilor de indisciplina in constructii prin avertizarea cetatenilor care intentioneaza sa execute lucrari fara obtinerea prealabila a avizelor si autorizatiilor de constructii;
  • Verifica si ia masurile care se impun privind obligatiile santierelor de constructii in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii modificata si completata prin Legea nr. 453/2001, Legea 401/2003 ;
  • Participa impreuna cu alte organe specializate la verificarea amplasarii constructiilor provizorii de pe domeniul public, luand masurile legale ce se impun (amenda, desfiintare, demolare);
  • Intocmeste somatii si procese-verbale de contraventie persoanelor fizice sau juridice care incalca prevederile legale privind disciplina in constructii, informand, acolo unde este cazul, Inspectia de Stat in Constructii;
  • In colaborare cu organele de politie si alte servicii publice trece la executarea in baza hotararilor judecatoresti definitive si irevocabile investite cu titlu executoriu, privind cazurile de incalcrare a prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii modificata si completata prin Legea nr. 453/2001, Legea 401/2003;
  • Urmareste respectarea indeplinirii masurilor dispuse de executivul Primariei sau ale instantei de judecata cu privire la aducerea in starea initiala a terenului;
  • Conform prevederilor O.G. nr. 20/1994 primeste cererile proprietarilor care solicita expertizarea tehnica a constructiilor si le inainteaza Consiliului local;
  • Intocmeste referate de specialitate si colaboreaza cu Compartimentul Juridica in vederea elaborarii proiectelor de dispozitii ale Primarului si de hotarari ale Consiliului Local specifice activitatii serviciului;
  • Colaboreaza pentru realizarea activitatii cu diferite institutii;
Compartimentul unic avizare
Camera nr.38
Persoane ……….
Date de contact Telefon: 0233 790 245, int. 138
E-mail: [email protected]
Atributiile compartimentului:

  • Determinarea reglementarilor din documentatiile de urbanism, respectiv a directivelor cuprinse in planurile de amenajare a teritoriului, legal aprobate, referitoare la imobilul pentru care se solicita certificatul de urbanism;
  • aAnalizarea compatibilitatii scopului declarat pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism cu reglementarile din documentatiile urbanistice, respectiv ale directivelor cuprinse in planurile de amenajare a teritoriului, legal aprobate;
  • Formularea conditiilor si restrictiilor specifice amplasamentului, obligatorii pentru proiectarea investitiei;
  • Stabilirea, impreuna cu reprezentantii imputerniciti ai serviciilor deconcentrate ale administratiei publice centrale, a avizelor si acordurilor legale strict necesare autorizarii;
  • Verificarea existentei documentului de plata a taxei de eliberare a certificatului de urbanism;
  • Redactarea si emiterea certificatului de urbanism;
  • Verificarea continutului documentelor (documentatiei) depuse, sub aspectul prezentarii tuturor actelor necesare autorizarii
  • Obtinerea, in numele investitorului, a avizelor si acordurilor cerute prin certificatul de urbanism, necesare in vederea emiterii acordului unic;
  • Sintetizarea conditiilor din avizele si acordurile obtinute prin grija emitentului, in corelare cu proiectul de autorizare a executiei lucrarilor de constructii si cu conditiile din avizele si acordurile obtinute in prealabil de solicitant;
  • Pregatirea si prezentarea documentatiilor depuse spre analiza in Comisia de Acorduri Unice (CAU);
  • Redactarea acordului unic, in situatia in care sunt indeplinite toate conditiile tehnice si de aviz cerute prin certificatul de urbanism;
  • Redactarea si prezentarea spre semnare a autorizatiilor de construire/desfiintare;
Compartiment cadastru-registru agricol, administrare domeniu public si privat
Camera nr.35 si 36
Persoane sef birou Ing. Margareta Dorneanu
inspector Brîndusa Maxim
referent Costel Bodaproste
Date de contact Telefon: 0233 790 245, int. 135 sau int. 136
E-mail: [email protected]
Atributiile biroului:

  • Analizeaza cererile formulate pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenului reprezentand propuneri pentru rezolvarea lor in conformitate cu prevederile Legii fondului funciar si inaintarea lor spre validare Prefecturii.
  • Elibereaza titlurile de proprietate emise in baza legilor fondului funciar;
  • Completeaza planurile cadastrale si registrul cadastral cu terenurile redobandite prin sentinte judecatoresti, prin dispozitiile Primarului si prin titlurile de proprietate obtinute in baza legilor fondului funciar;
  • Participa la expertize tehnice ale Judecatoriei atunci cand exista solicitare;
  • Elibereaza adeverinte care atesta dreptul de proprietate a terenurilor;
  • Intocmeste procese-verbale de punere in posesie;
  • Identifica, masoara terenurile si pune in posesie proprietarii acestor terenuri;
  • Colaboreaza cu alte servicii la identificarea si masurarea terenurilor care se incadreaza in aplicarea Legii fondului funciar si a Legii Cadastrului;
  • Ia in evidenta si comunica institutiilor si serviciilor Dispozitiile Primarului privind modificarea denumirii strazilor si a numerelor postale de pe raza orasului;
  • Intocmeste liste anexe cu persoanele indreptatite sa li se atribuie teren conform legilor fondului funciar;
  • Inainteaza Comisiei judetene contestatiile cu privire la modul de aplicare a legiilor fondului funciar;
  • In urma validarii lucrarilor de catre Prefectura participa impreuna cu membrii comisiei la punerea in posesie a persoanelor indreptatite sa primeasca terenuri;
  • Ia in evidenta cererile persoanelor care beneficiaza de prevederile Legii nr. 42/1990, Legii nr. 44/1994 si Legii nr. 15/2003, urmand sa fie analizate in functie de disponibilitatile de teren sau in vederea acordarii de despagubiri;
  • Raspunde in termen legal sesizarilor cetatenilor;
  • Inainteaza Directiei Judetene de Statistica rapoartele statistice in materie;
  • Completeaza si tine la zi datele din registrul agricol;
  • Elibereaza certificatele de producator agricol si biletele de proprietate a animalelor;
  • Elibereaza adeverintele de teren pentru somaj si burse sociale;
  • Elibereaza adeverinte din registrul agricol;
  • Intocmeste centralizatoare referitoare la numarul gospodariilor populatiei, terenurile din proprietate pe categorii de folosinta, suprafetele cultivate si productia obtinuta, efectivele de animale (din speciile: bovine, porcine, ovine, cabaline) si familiile de albine, mijloace de transport si masini agricole;
  • Informeaza cetatenii despre obligatiile ce le revin cu privire la registrul agricol;
  • In anul in care se efectueaza recensamantul general agricol, seful serviciului activeaza in cadrul Comisiei constituite la nivelul orasului si furnizeaza datele necesare pentru identificarea exploatatiilor agricole si impartirea teritoriului in sectoare de recensamant;
  • Participa la audientele tinute de primar, viceprimari, vor asigura detalii specifice problemelor solicitate de persoana audiata;
  • Colaboreaza la redactarea proiectelor de hotarari specifice serviciului;
  • Intocmeste referate de specialitate si colaboreaza cu compartimentul juridic in vederea elaborarii proiectelor de dispozitii ale Primarului si de hotarari ale Consiliului Local specifice activitatii serviciului;
  • Tine evidenta contractelor de concesiune si inchiriere si le inregistreaza;
  • Intocmeste contractele incheiate cu tertii;
  • Desfasoara corespondenta cu tertii;
  • Urmareste derularea contractelor de concesiune si inchiriere;
  • Colaboreaza cu Serviciul Taxe si Impozite locale pentru incasarea si recuperarea sumelor aferente contractelor de concesiune si inchiriere;
  • Colaboreaza cu tertele persoane implicate in contractele incheiate cu Primaria;
  • Urmareste si intocmeste contracte si acte aditionale pentru garajele si magaziile de pe raza orasului;
  • Intocmeste certificate de nomenclatura stradala;
  • Urmareste incasarile pentru comertul stradal.
  • Verifica evidenta parcarilor din oras;
  • Atribuie locuri de parcare la solicitarea cetatenilor in limita locurilor disponibile;
  • Ia masuri contraventionale impotriva celor ce parcheaza in locuri neautorizate, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
  • Ia masuri contraventionale, in conformitate cu legislatia in vigoare, impotriva celor care isi abandoneaza autovehiculele pe locurile de parcare si impotriva celor care isi parcheaza autovehiculele cu o masa mai mare de 3,5 t;
Sari la conținut