Azi 11-12-2017       14-16 decembrie – Arborarea în bernă a drapelului României, urmare a decesului Majestății Sale, Regele Mihai I     14-16 decembrie – Zile de doliu național pe teritoriul României     Revocare dispozitia nr. 1004/06.12.2017 privind convocarea C.L. in sedinta de indata pentru ziua de 07.12.2017     Cupa „For Fun” – Piscina „La Răscruce de vânturi”, Ediția a II-a, 9 decembrie 2017, ora 10.00     Dispoziție privind convocarea Consiliului Local al orașului Tîrgu Neamț în ședința de îndată pentru ziua de 07 decembrie 2017, ora 16.00, în sala de ședințea Consiliului Local al orașului Tîrgu Neamț     Vine Moş Nicolae! Marţi, 5 decembrie 2017, ora 17.00 – Casa Culturii „Ion Creangă” Tîrgu Neamţ

CONSILIUL LOCAL AL ORAŞULUI TÎRGU NEAMŢ – SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢA PERSOANELOR TÎRGU NEAMŢ

PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL CĂRŢI DE IDENTITATE:

DEPUNERI ACTE ELIBERARI ACTE
Luni – 09.00 – 13.00 Luni – 09.00 – 13.00
Marti – 09.00 – 13.00 Marti – 09.00 – 13.00
Miercuri – 09.00 – 13.00 Miercuri – 09.00 – 13.00
———————– Joi – 09.00 – 13.00
Vineri – 09.00 – 13.00 Vineri – 09.00 -13.00

Acte necesare pentru eliberarea cartii de identitate
Cerere-tip pentru eliberarea cartii de identitate – formular

  • CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE – 7 LEI
  • CONTRAVALOARE CARTE DE IDENTITATE PROVIZORIE – 1 LEU
  • ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI
  • Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atât de minor, cât si de parinte/reprezentant legal;
    – certificatul de nastere, original si copie;
    – actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
    – documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
    – certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotarârea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, în cazul în care parintii sunt divortati, original si copie;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate;
    La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, însotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost încredintat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

    • ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE DUPA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – certificatul de nastere, original si copie;
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
    – declaratia unuia dintre parinti ori a unei terte persoane, din care sa rezulte faptul ca – identitatea declarata în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborata cu – imaginea preluata ori cu fotografia atasata cererii, apartine solicitantului;
    – fisa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizata de unitatea de politie de la locul de domiciliu sau resedinta al solicitantului;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate;

  • ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA : EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE, MODIFICAREA DATELOR DE STARE CIVILA, ANULAREA DOCUMENTULUI, SCHIMBAREA SEXULUI SAU A FIZIONOMIEI
  • Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
    – certificatul de nastere si certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie;
    – hotarârea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
    – certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, în cazul sotului supravietuitor, original si copie;
    – certificatele de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original si copie;
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate;
    În cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si în situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotarârea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, actul administrativ în baza caruia s-au modificat datele de stare civila.

    • ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA : PIERDEREA, FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA ACTULUI DE IDENTITATE DETINUT ANTERIOR

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
    – certificatul de nastere si certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie;
    – hotarârea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
    – certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, în cazul sotului supravietuitor, original si copie;
    – certificatele de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original si copie;
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
    – dovada eliberata de unitatea de politie unde a fost reclamat furtul, daca este cazul;
    – un document emis de institutii sau autoritati publice – pasaport, permis de conducere, legitimatie de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei institutii de învatamânt, cu fotografie de data recenta, original si copie;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate.

    • ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA: SCHIMBAREA DOMICILIULUI, SCHIMBAREA DENUMIRII STRAZII SAU A RENUMEROTARII IMOBILELOR

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
    – certificatul de nastere si certificatul de casatorie, daca este cazul, original si copie;
    – hotarârea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
    – certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, în cazul sotului supravietuitor, original si copie;
    – certificatele de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original si copie;
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate.

    • ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE LA DOBÂNDIREA CETATENIEI ROMÂNE

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – certificatul constatator eliberat de Ministerul Justitiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în strainatate, original si 2 copii; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani si nu sunt înscrisi în certificatul constatator care atesta dobândirea cetateniei de catre unul dintre parinti, acestia sunt îndrumati pentru clarificarea cetateniei catre Ministerul Justitiei;
    – certificatele de stare civila ale solicitantului, nastere si casatorie, daca este cazul, precum si cele ale copiilor sai cu vârsta mai mica de 14 ani, care dobândesc cetatenia româna împreuna cu parintii, original si copie (certificatele trebuie sa fie eliberate de autoritatile române);
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
    – un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identitatii, respectiv: pasaport, permis de conducere sau act de identitate strain, original si copie
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate;
    La eliberarea actului de identitate, persoana în cauza va preda permisul de sedere eliberat de Autoritatea pentru straini pentru a fi remis structurii emitente împreuna cu una dintre copiile certificatului constatator eliberat de Ministerul Justitiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în strainatate.

    • ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA : SCHIMBAREA DOMICILIULUI DIN STRAINATATE ÎN ROMÂNIA

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate în România – formular;
    – certificatul de nastere, original si copie;
    – certificatul de casatorie, în cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
    – hotarârea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
    – certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, în cazul sotului supravietuitor, original si copie;
    – certificatele de nastere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original si copie;
    – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
    – pasaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobândirea cetateniei române, emis de Ministerul Justitiei sau de misiunile diplomatice si oficiile consulare ale României din strainatate, original si copie; pentru pasaport sunt necesare fila informatizata si filele destinate aplicarii vizelor si stampilelor autoritatilor de frontiera, original si copie;
    – actul de identitate si/sau pasaportul, eliberate de autoritatile straine; pentru pasaport sunt necesare copii ale filei informatizate si ale filelor destinate aplicarii vizelor si stampilelor autoritatilor de frontiera;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate.

    • ÎNSCRIEREA ÎN ACTUL DE IDENTITATE A MENTIUNII PRIVIND STABILIREA RESEDINTEI

    Documente necesare:
    – cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei – formular;
    – actul de identitate al solicitantului;
    – documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
    – actul de identitate al gazduitorului.

    • DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE POATE FACE CU UNUL DIN URMATOARELE DOCUMENTE:

    a)acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;

    b)declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau persoană juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, la lit. d);

    c)declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b);

    d)documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;

    e)actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare, însoţit, după caz, de unul din actele prevăzute la lit. a)-d), în cazul minorilor care solicită eliberarea unui act de identitate.

    Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

    În cazul minorului şi al persoanei puse sub interdicţie, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la lit. c) se dă şi se semnează de către părintele sau, după caz, părinţii care exercită autoritatea părintească sau de către reprezentanţii lor legali.

  • CARTEA DE IDENTITATE PROVIZORIE:
  • Cererea pentru eliberarea cartii de identitate provizorii se depune la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor pe raza caruia solicitantul are domiciliul sau resedinta.

    Cartea de identitate provizorie se elibereaza:
    – 1. când persoana fizica nu poseda toate documentele necesare eliberarii cartii de identitate;
    – 2. în cazul cetatenilor români cu domiciliul în strainatate, care locuiesc temporar în România.
    Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate este de un an calendaristic.

    • ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE PROVIZORII CÂND PERSOANA FIZICA NU POSEDA TOATE DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate;
    – 3 fotografii marimea 3×4 cm cu banda alba de 7 mm la baza;
    – documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei române, a adresei de domiciliu / adresei de resedinta, original si copie;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate provizorii.

    • ELIBERAREA CARTII DE IDENTITATE PROVIZORII CETATENILOR ROMÂNI CU DOMICILIUL îN STRAINATATE, CARE LOCUIESC TEMPORAR ÎN ROMÂNIA

    Documente necesare:
    – cererea pentru eliberarea actului de identitate cetatenilor români cu domiciliul în strainatate si resedinta în România – formular;
    – pasaportul, aflat în termen de valabilitate, care atesta statutul de cetatean român domiciliat în strainatate, original si copii ale filei informatizate si ale filelor destinate aplicarii vizelor si stampilelor autoritatilor de frontiera, precum si copii ale acelorasi file ale pasaportului strain, pentru situatia în care solicitantul a intrat în tara cu un document de calatorie emis de o autoritate straina;
    – certificatul de nastere si/sau de casatorie, eliberate de oficiile de stare civila române;
    – hotarârea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz;
    – dovada adresei de resedinta din România;
    – doua fotografii marimea 3 cm, având la baza o banda alba de 7 mm;
    – chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate provizorii.