CETATEA NEAMT( sau CETATEA NEAMTULUI ) este nominalizata in Lista Monumentelor Istorice (1991) si in Lista aprobata prin HGM nr.1160/1955 la ‘‘Monumente de arhitectura’’. Obiectivul face parte din grupa de monumente de categoria A, fiind cuprins si in Legea nr. 5/06.03.2000 privind PATN, sectiunea III – zone protejate, anexa III.
CETATEA NEAMT reprezinta alaturi de Cetatea de Scaun a Sucevei, fortificatia cea mai bine pastrata din Moldova, ca exemplu al conceptiei strategice de la sfarsitul secolului al XIV-lea, dar si al sistemului unitar de aparare a Tarii, desavarsit in timpul domniei lui Stefan cel Mare.
Scopul proiectului este cresterea atractivitatii monumentului, deoarece actuala stare in care se afla este considerata a fi neconforma cu standardele europene ce se impun pentru includerea sa intr-un circuit turistic national si international.
Obiectivul proiectului de reabilitare –monument istoric CETATEA NEAMT se racordeaza prioritatii cuprinse in sub-programul Phare Coeziune Economica si Sociala, de imbunatatire si dezvoltare a infrastructurii locale si regionale.
Obiectivul general al proiectului este reabilitarea infrastructurii de turism cultural- istoric in vederea sprijinirii dezvoltarii economice integrate a sectorului turistic si a celor conexe in regiunea de Dezvoltare Nord- Est.
Obiectivul specific al proiectului este reabilitarea ansamblului monument istoric CETATEA NEAMTULUI in vederea amplificarii atractivitatii si a valorificarii potentialului turistic al judetului Neamt.
Pentru realizarea proiectului se propun urmatoarele lucrari :
– modernizarea drumului de acces pornind cu str. Stefan cel Mare, str. 1 Decembrie si terminand cu Aleea Cetatii
– restaurarea intregului ansamblu arhitectonic
– iluminarea cailor de acces si a monumentului
– constructia de noi cladiri care sa satisfaca cerintele functionale impuse
– amenajarea celor 3 parcari existente in apropierea Cetatii
– alimentarea cu apa si canalizare.
– demolarea constructiei existente la baza monumentului istoric este o necesitate, deoarece ea nu corespunde estetic perioadei executiei cetatii si este pozitionata in santul de aparare a edificiului, fapt ce contravine oricaror reguli de amplasament.
– o atentie deosebita se va acorda arhitecturii si amplasarii Casei Custodelui amplasata in imediata vecinatate a podului de acces, aceasta fiind astfel conceputa, incat sa fie parte integranta in peisaj.
Lucrarile, in valoare de 2,8 milioane euro, au inceput in februarie 2007, proiectul derulandu-se pe o perioada de 2 ani. Societatea castigatoare a licitatiei este S.C. „Iasicon” S.R.L. Iasi, o societate de constructii specializata, avand dotarea tehnico-materiala necesara si muncitori calificati, sub conducerea personalului tehnic specializat si atestat conform Legii nr. 10 privind calitatea constructiilor. Este interzisa orice deteriorare sau afectare a elementelor decorative si constructive ale monumentului.
PE PERIOADA REABILITARII EDIFICIUL ISTORIC VA FI INCHIS ACCESULUI VIZITATORILOR.
- Home
- Informatii Publice
- Documente de interes public
- Lista documentelor de interes public produse/gestionate de primarie
- Lista documentelor de interes public comunicate din oficiu
- Lista documentelor de interes public exceptate
- Rapoarte si strategii
- Declaratii ale functionarilor publici
- Declaratii ale persoanelor cu contract de munca
- Buletin informativ – Legea 544/2001
- Info cetatean – Informatii de interes public
- Acte necesare concurs functie publica
- Buget
- Buget din toate sursele de venituri
- Transparenta decizionala
- Investitii
- Achizitii publice
- Nomenclatorul stradal
- Autorizatii de constructie
- Certificate de urbanism
- Domeniul public si privat
- Proiecte europene
- Relatii cu publicul
- Program de audiente
- Probleme pe care nu le poate rezolva Primaria
- Documente de interes public
- Consiliul local
- Rolul Consiliului Local
- Componenta
- Comisii de specialitate
- Regulament de functionare
- Programul audientelor
- Declaratii
- Rapoarte de activitate
- Sedinte de consiliu
- Proiecte HCL
- Hotarari ale consiliului local
- Servicii publice in subordinea consiliului local
- Societati comerciale in subordinea CL
- Institutii subordonate CL
- Administratie
- Impozite si taxe
- Plateste online
- Acte administrative
- Unde si cum se poate plati
- Conturi IBAN
- Acte necesare
- Formulare tipizate
- Despre principalele impozite si taxe
- Nivelul impozitelor si taxelor
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2024
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2023
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2022
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2021
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2020
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2019
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2018
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2017
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2016
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2015
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2014
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2013
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2012
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2011
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2010
- Nivelul impozitelor si taxelor pentru 2009
- Turism
- Publicatii
- Anunturi
- Contact
- Monitorul Oficial Local