Componenta serviciului distribuit pe camere:
Camera 4 | Compartiment Registratura, Relatii cu publicul, Arhiva | inspector Cojocariu Maria |
Camera 5 | Compartiment relatii publice, relatii externe Compartiment mass-media, turism si sport |
Sef serviciu Rotaru-Popa Mihaela |
Camera 17 | Compartiment Registratura, Relatii cu publicul, Arhiva | inspector Butnariu Daniela |
Camera 26 | Compartiment informatica | inspector Aconstantinesei Constantin, inspector Apetrei Vasile |
Camera 32 | Compartiment transporturi | inspector Cojocariu Nicolae Cezar |
Persoana de contact | Rotaru-Popa Mihaela |
Date de contact | Telefon : 0233/790245, int 105 E-mail : [email protected] |
1. Compartiment Relatii Publice-Relatii Externe – atributii
- Are rolul de a mentine o legatura directa si permanenta cu locuitorii orasului si cu problemele lor sociale din sfera de competenta a administratiei publice locale si asigura realizarea dreptului constitutional al cetateanului la petitionare.
- Urmareste si rezolva in termen legal reclamatiile, sesizarile din partea unor cetateni care s-au adresat organelor centrale ale administratiei publice locale si Presedentiei Romaniei;
- Asigura informarea publica directa a cetatenilor conform Legii 544/2001 ;
- Intocmeste si redacteaza anual Raportul privind accesul la informatiile de interes public, conform legii 544/2001;
- Colaborareaza cu celelalte servicii pentru obtinerea de informatii de interes public cerute de mass-media si cetateni;
- Asigura indeplinirea prevederile Legii 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica;
- Contribuie la promovarea imaginii institutiei si a zonei geografice pe plan intern si international prin pagina WEB, revista Primariei, comunicate de presa;
- Contribuie la imbunatatirea relatiilor de conlucrare cu alte consilii, institutii, agentii, etc.;
- Organizeaza si participa la actiuni de intrunire a cetatenilor cu reprezentantii Primariei si ai Consiliului Local in cadrul procesului de luare a deciziilor si pentru dezvoltarea unui dialog real;
- Intocmeste rapoarte, statistici si situatii privind starea socio-economica a orasului Tirgu Neamt;
- Formuleaza strategii de dezvoltare a localitatii;
- Intocmeste si redacteaza anual Raportul Primarului orasului Tirgu Neamt;
- Intretine relatiile cu partenerii din tara si strainatate (primariile oraselor infratite si cu institutii si organizatii din strainatate);
- Colaboreaza cu structurile asociative ale oraselor (AOR si FALR) si Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Est, in vederea accesarii si dezvoltarii de proiecte sau programe cu impact regional la nivel local;
- Colaboreaza la organizarea de seminarii, conferinte, actiuni culturale si sportive;
- Organizeaza si promoveaza manifestarile cultural-artistice desfasurate cu sprijinul sau sub egida Primariei;
- Rezolva corespondenta in termenul prevazut de lege.
2. Compartiment Informatica – atributii
- Coordoneaza studiul si analiza sistemelor informationale existente;
- Formuleaza strategia integrata de dezvoltare a sistemului informatic, concepe si elaboreaza proiecte generale de dezvoltare a sistemului informatic in contextul dezvoltarii societatii informationale;
- Contribuie la organizarea si derularea achizitiilor publice din domeniul tehnicii informatice;
- Pregateste caietele de sarcini pentru achizitii de servicii, echipamente, software;
- Face propuneri in privinta sistemelor de operare, produse software de baza necesare;
- Contribuie la fundamentarea anuala si de perspectiva a investitiilor si a necesitatilor de instruire a functionarilor in domeniul IT;
- Acorda asistenta tehnica de specialitate pentru asigurarea accesului cetatenilor la informatiile publice(centru de informare-documentare)si generalizarea treptata a schimbului de informatii bazat pe documente electronice;
- Intretine si actualizeaza pagina WEB a institutiei;
- Contribuie la promovarea imaginii institutiei si a zonei geografice pe plan intern si international prin pagina WEB, servicii electronice;
- Contribuie la imbunatatirea relatiilor de conlucrare cu alte consilii, institutii, agentii, etc.prin asigurarea suportului tehnic pentru optimizarea schimbului de informatii;
- Urmareste asigurarea compatibilitatii si interoperabilitatii sistemului informatic propriu cu sistemele informatice in exploatare si cu retele informationale de interes national sau local;
- Administreaza si supravegheaza reteua de calculatoare a institutiei si legaturile cu retelele interconectate cu aceasta;
- Creeaza si intretine conturile de utilizator;
- Asigura masurile de securitate a retelei;
- Instruieste si acorda asistenta tehnica utilizatorilor;
- Efectueaza copii de siguranta a datelor pentru prevenirea pierderii datelor, pastreaza jurnale de evenimente; protejeaza reteua impotriva virusilor;
- Deruleaza activitati de configurare a retelei pentru a se obtine performante maxime, modernizare, eventual, inlocuirea unor componente de retea, depanare, etc.
3. Compartiment Relatii mass-media, sport si turism – atributii
- Strangerea, prelucrarea si analiza informatiilor de orice fel privind orasul Tirgu Neamt, stocarea si difuzarea lor la nivelul orasului prin orice mijloace de comunicare in masa;
- Colaborarea cu celelalte servicii pentru obtinerea de informatii de interes public cerute de mass-media;
- Stabilirea de contacte, colaborari si realizarea unei comunicari eficiente cu reprezentantii mass- media, in vederea reflectarii cat mai exacte a activitatii Primariei si a Consiliului Local si pentru a raspunde nevoii de informare publica;
- Redactarea si transmiterea comunicatelor si stirilor de presa in topuri informative catre agentiile de presa, ziare, radiouri, televiziuni;
- Organizarea de conferinte de presa;
- Elaborarea zilnica a „Revistei Presei”;
- Conceperea, editarea si difuzarea publicatiei lunare a Primariei Tirgu Neamt;
- Sprijinirea organizatorica a actiunilor cultural-istorice, consacrate unor evenimente nationale si locale;
- Participa la audiente cu publicul;
- Rezolvarea corespondentei in termenul prevazut de lege.
4. Compartiment Registratura-Relatii cu publicul – atributii
- Asigura legatura permanenta cu publicul;
- Asigura informarea publica directa a cetatenilor conform Legii 544/2001;
- Asigura primirea si inregistrarea sesizarilor cetatenilor, a solicitarilor, a reclamatiilor adresate Primariei si Consiliului Local; distribuirea acesteia catre compartimentele de specialitate, in vederea solutionarii in termenele legale, tinand astfel evidenta intrarilor si iesirilor de corespondenta la nivelul institutiei;
- Urmareste circuitul corespondentei si prezinta periodic informari cu privire la stadiul rezolvarii acestora;
- Preluarea comenzilor telefonice din exterior si din birouri si a faxurilor pe care le inainteaza spre inregistrare;
- Asigura informarea cetatenilor cu privire la actele necesare eliberarii documentelor solicitate, precum si cu privire la programul de audiente si de lucru cu publicul;
- Informeaza si indruma publicul, referitor la atributiile si competenta compartimentelor primariei, dand informatii primare pentru diverse solicitari;
- Contribuie la promovarea imaginii institutiei in relatia cu cetatenii;
- Afisarea diferitelor comunicari la avizierul Primariei;
- Convocarea prin note telefonice a consilierilor pentru participarea la sedintele Consiliului Local si ale comisiilor de specialitate;
- Executarea serviciului de expediere a corespondentei create la nivelul Primariei orasului Tirgu Neamt;
- Arhivarea si inventarierea pe termene de pastrare, conform Nomenclatorului arhivistic a documentelor create la nivelul serviciului.